Sieć serwerów Counter-Strike Dust2.pl
Wsio na temat FPS - Wersja do druku

+- Sieć serwerów Counter-Strike Dust2.pl (http://dust2.danielkucal.com)
+-- Dział: Strefa Counter Strike (/forum-Strefa-Counter-Strike--9)
+--- Dział: Poradniki (/forum-Poradniki--11)
+--- Wątek: Wsio na temat FPS (/temat-Wsio-na-temat-FPS--12169)



Wsio na temat FPS - NoFe4R - 27-02-2014 23:29

[Obrazek: fpsczyliwszystkonatemat.png]

Wiele osób z was, z pewnością mniema problem ze ścinającą się grą Counter Strike.

W tym poradniku chciałbym, wyjaśnić wam czego mogą być tego przyczyny, i w jaki sposób je zlikwidować.


[Obrazek: wstpcooznaczasowofps.png]



FPS ( ang. Frames Per Second ) - FPS określa szybkość generowania klatek na sekundę,

im jest ona wyższa tym gra/film/animacja są bardziej płynne. Aby animacja nie wyglądała

jak pokaz slajdów, musimy mieć przynajmniej 30FPS , i nie może spaść niżej, ponieważ oko ludzkie

dostrzega średnio 20-30 fps. W Counter Strike 1.6 obraz jest płynny powyżej stałych 60 FPS.

Zalecaną wartością, która zapewni nam najlepszy komfort gry jest 70-120FPS.


[Obrazek: trybgrafikinajwydajniej.png]



W Counter-Strike 1.6 spotykamy się z 3 opcjami grafiki, SOFTWARE, DIRECT3D oraz OPENGL.


SOFTWARE - Jest trybem wyświetlania który nie korzysta z akceleratora karty graficznej, przez to grafika jest bardzo postrzępiona i powolna.

Ponadto grając w tym trybie można doświadczyć ciekawych zachowań takich jak bron strzelającą bez ustanku lub gracze poruszający się skokowo.

Granie w trybie Software jest gwarancja spowolnionego działania gry i jest zalecany wyłącznie na archaicznych komputerach ( Osobiście wg. mnie najgorszy tryb grafiki ).


DIRECT 3D - Tryb wyświetlania w którym wyświetlana grafika ma najlepszą jakość.

Niestety w silnik HL1 nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany dla D3D i przy jego ustawieniu mamy mało FPS.

( Również nie polecam grania w tym trybie, chyba że wam nie działa OPENGL ).


OPENGL - Jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu dosyć dobrej grafiki.

( Zdecydowanie polecam ustawienie tego trybu ).


[Obrazek: sterowniki.png]



Wybór dobrych sterowników do naszej karty graficznej również jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jakość, płynność oraz stabilność gry.

Wg. mnie najlepszym sposobem jest, instalowanie najnowszych sterowników graficznych.


Karty nVidia (G-FORCE)


Oryginalne Sterowniki

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us


STEROWNIKI DO KART ATI (RADEON)


Oryginalne Sterowniki

http://support.amd.com/en-us/download



[Obrazek: synchronizacjapionowa.png]



Ustawienie optymalnej częstotliwości odświeżania ekranu jest nadzwyczaj ważną sprawą dzięki której znacząco podnosimy komfort gry,

jak również zwiększamy liczbę wyświetlanych FPS.


Aby gra działała sprawnie należy wyłączyć synchronizację pionową.


Karta NVIDIA

SPOILER



I. Zacznijmy od najprostszego, czyli od kliknięcia prawym przyciskiem myszy na tle pulpitu i wyświetlenia menu kontekstowego.


.II. Z następującego menu na samym dole klikamy Właściwości.

III. W oknie Właściwości z górnych zakładek wybierasz Ustawienia, a następnie klikasz poniżej umieszczony klawisz Zaawansowane.

.IV. W kolejnym oknie, z górnych zakładek wybierasz GeForce xxxx, klikasz na klawisz Uruchom Panel sterowania NVIDIA.

V. Z listy po lewej wybierasz Zarządzanie ustawieniami 3D, w oknie, w zakładce Ustawienia globalne szukasz podpunktu Synchronizacja pionowa, zmieniasz opcję podpunktu na Wymuś wyłączenie.


VI. Na dole pojawia się dodatkowy pasek, klikasz na klawisz Zastosuj.


Karta ATI

SPOILER



I. Prawy przycisk myszki (PPM) na wolnej przestrzeni pulpitu.


II. ATI Catalyst Control Center (lub Właściwości/Ustawienia/Zaawansowane/potem szukamy w którejś zakładce wejścia do panelu Catalyst Control Center).


III. Zakładka 3D


IV. All settings (Wszystkie ustawienia) ->



V. szukamy "Wait for vertical refresh" (Czekaj na odświeżanie pionowe) i wyłączamy, przełączając pasek maksymalnie w lewo (aż pojawi się napis "Always off" czyli "Zawsze wyłączone"),



VI. Potem wszędzie Ok aż zamkniemy wszystkie okna i po sprawie.


[Obrazek: komendy.png]




gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 200 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
fps_modem 200 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 - Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.